(argazkia: Tabakalera)

Jessica Sarah Rinland artista eta zinemagilearen ‘Extramission: Begi distiratsuen ehizan’ erakusketa ikusgai Tabakaleran

Erakusketaren alderdi nagusietako bat da National Geographic aldizkariaren XX. mende hasierako artxiboko materiala mugimenduan dauden irudi berriekin eta audio-grabazioekin uztartzeko modua. Erakusketa 2025eko urtarrilaren 12ra arte bisitatu ahal izango da.

Donostiako Tabakalera Zentroak, Rotterdamgo Nazioarteko zinema-jaialdiarekin (IFFR) eta Donostiako Zinemaldiarekin elkarlanean, Jessica Sarah Rinland errealizadore argentinar-britainiarraren Extramission: Begi distiratsuen ehizan izeneko erakusketa aurkeztu du.

Tabakalerak sorkuntza artistikoa eta audiobisuala sustatu eta arte garaikidearen eta zinemaren arteko intersekzioa bultzatzea ditu helburu eta erakusketa guzti horren isla da. Rinlandek Monólogo colectivo bere azken film luzea aurkeztuko du Donostiako Zinemaldian, Zabaltegi-Tabakalera sailaren barruan.

Ikus-entzunezko instalazioa eta artxibo historikoa 

Extramission: Begi distiratsuen ehizan erakusketaren alderdi nagusietako bat da National Geographic aldizkariaren XX. mende hasierako artxiboko materiala mugimenduan dauden irudi berriekin eta audio-grabazioekin uztartzeko modua.

Rinlanden ikus-entzunezko instalazioak, Tabakalerak komisariatua, hamar minutuko bi kanaleko bideo bat du, zuri-beltzean proiektatzen direnak pista anitzeko soinuarekin. Lehenengo pantaila Londresko Historia Naturaleko Museoan grabatu zen kamera termikoak erabiliz, hau da, jatorrian ehizan eta zaintzan erabiltzen ziren teknologiak erabiliz. Kamera horiek kontserbatzaileen lana jasotzen dute, disekatutako animalien espezimenak zaharberritzen baitituzte, gero lekuz aldatzeko. Bideoan, kontserbatzaileen eskuek, kamera termikotik ikusita, distira egiten dute animalien gorputz geldi eta hotzekin kontrastean, gizakiaren eta naturaren arteko harremanari buruzko metafora bisual bat sortuz.

Bigarren proiekzioa Rewilding Argentina Fundazioak emandako infragorriekin grabatutako irudietan oinarritzen da. Fundazio horrek animalia-espezieak beren habitat naturaletan berriz sartzeko prozesua dokumentatzen du, Europan gatibu eduki ondoren. Kamera infragorriek igaraben begien distira jasotzen dute, “extramisioaren teoriak” deskribatutako fenomeno bisuala gogora ekarriz. Teoria horren arabera, gizakiek begiek igorritako argiaren bidez hautematen dute mundua.

Erakusketak, bestalde, George Shiras III .aren lana nabarmentzen du, basa-bizitzaren argazkigintzaren aitzindaria, zeinaren teknika berritzaileak, hala nola tranpa-kameraren asmakuntzak, bere ingurune naturalean animalien irudiak harrapatzea irauli zuen. Shirasek antzinako ehiza-teknika indigenetatik eratorritako metodoak erabili zituen, hala nola sua animaliak erakartzeko erabiltzea, eta, horri esker, animalien begiek argia islatzen zuten une horiek kameraz harrapatu ahal izan zituen. Erakusketaren parte diren National Geographic aldizkariaren orrialdeek argazki-esperimentazio mota hori dokumentatzen duten irudi historikoak erreproduzitzen dituzte, baita kontserbazioaren zientzian eta faunaren dokumentazioan duten eragina ere.

Horrela, erakusketak gaur egungo kontserbazio-ekintzei eta horiek iraganeko indarkeriekin duten loturari buruzko galderak planteatzen ditu. Teknologia modernoaren (kamera termikoak eta infragorriak) eta material historikoaren konbinazioaren bidez, obrak iradokitzen du kontserbazioak bizitza zaintzeaz gain, iraganarekin eta gizakiaren eta ingurune naturalaren arteko tentsioekin ere talka egiten duela.

Erakusketa honekin, Rinlandek erakusketa aretoko espazioa ikusizko eta zentzumenezko esplorazio leku bihurtzen du, non ikuslea argazki dokumentalaren ondareaz eta honek orainean duen inpaktuaz hausnartzera gonbidatzen den.

Erakusketa Tabakalerako 2 erakusketa-aretoan dago ikusgai 2025eko urtarrilaren 12ra arte.

Zabaldu:

Utzi erantzuna