Hinrich Sachs artistak aukeratu du programa honetan bere ondoren lan egin dezan.
Donostiako San Telmo Museoak Museo Bikoitza esku-hartze programaren hurrengo artista gonbidatua Maddi Barber (Artzibar, 1988) dela eman du ezagutzera. Programaren ezaugarrietako bat da edizio bateko artistak hurrengo ediziokoa gonbidatzen duela proiektuan parte hartzera. Hala, Hinrich Sachs artistak Barber hurrengo urtebetean Museo Bikoitza proiektuan lanean aritzeko hautatu du.
Sachsek azaldu duenez, “azken urte honetan, San Telmo Museoaren bilduma sakon ezagutu dudanez geroztik -atzerrian bizi izan naiz normalean-, museoak hirirako eta Euskal Herrirako duen garrantzia nabarmendu baino ezin dut egin.
Zehazki, Museo Bikoitzako proiektuek aukera ematen diete bisitariei gizartearen egungo auto irudiak, berari buruzko irudiak, nola azaleratzen diren bertatik bertara esperimentatzeko. Irudi horiek jatorrizko lanen, narrazioen, gertakarien, diagramen eta beste irudikapen batzuen kondentsazioa dira, guk orientatzeko eta berresteko kontsultatutakoak. San Telmoko erakusketek argi erakusten duten bezala: artea, artisautza eta politika elkar gurutzatzen dira. San Telmoko esparruan lan zehatz bezain aparta sortuko duela agintzen duen artista bat izendatzea arreta eskatzen duen zeregina da. Beraz, kontu handiz aztertu ondoren, atsegin handiz proposatzen dut Maddi Barber zinemagile eta artista rol hau hartzeko!
2018an egin zituen lehen urrats nazionalak eta nazioartekoak, eta, geroztik, Barberrek aitorpena irabazi du zinema-komunitatearen eta bideo arteko adituen artean. Baina bere narrazio zinematografikoek hasieratik eduki dituzte audientzia handiek ikusteko moduko istorio pertsonal, enpatiko eta liluragarri baten osagai guztiak. Bere lehen lanetako batean, museo britainiar bateko biltegi baten sakonean sartzen da. Hala ere, San Telmo Museoaren bilduma esploratzeko aldez aurretik prestatzen duena ez da hori, baizik eta bere kamera, muntaia eta soinua oinarrizko harremanekiko sentsibilitate berezia erakusteko erabiltzen dituen modua. Bereziki denbora luzeegian zaindu ez direnak: ingurumenarekiko, paisaiarekiko, harremanetatik hasi eta larruazalpearen sakoneraraino. 592 metroz goiti, Urpean Lurra eta Gorria filmetan agertzen den interkonexioak Donna Harawayren ezagutza kokatuaren kontzeptua eta lurraren arazoarekin jarraitzeko egin berri duen deia gogorarazten ditu. Barberren lanak oroimen-irudiak sortzen ditu sentikortasunetik. Ziur nago, testuinguruari jartzen dion arreta berezia medio, altxor ezkutuak eta puntu itsuak aurkituko dituela San Telmo Museoan. Bere proiektua 2024an ezagutzeko irrikaz egongo gara”.