(argazkia: Donostiako Zinemaldia)

Zinemaldiaren iazko edizioan, emakume profesionalen partehartzea ez zen %40ra heldu

Generoa identifikatzeko txostenak emakume profesional gehiago hauteman ditu aukeratutako filmetan ikuskatutako film guztietan baino, baina ehunekoa ez da inoiz %40 baino handiagoa izan.

Donostiako Zinemaldiak genero-identifikazioaren bigarren txostena argitaratu du, hain zuzen ere, Zinemaldiko hautespen batzordeak ikusitako eta, azkenean, iazko edizioan programatutako filmetan lan egiten duten pertsonei dagokienez: zuzendaritza, ekoizpena, gidoia, argazkia, musika eta muntaketa kategorietan lan egiten dutenak.

Hautespen batzordeak 2019ko urritik 2020ko irailera ikusi zituen 2.487 filmetan parte hartu duten pertsonak, % 65 eta % 80 artean, genero maskulinoarekin identifikatzen diren profesionalak izan dira. Berriz ere, ekoizpena, gidoia eta muntaketa izan dira arlorik orekatuenak. “ izan du kategoria guztietan, baina ez du inoiz % 40ko parte-hartzea gainditu”, adierazi dute.

Analisiak bi salbuespen nabarmen ditu, eta bat datoz aurreko urteko atal desorekatuenetako birekin. Batetik, Perlak atala; kasu horretan, hautatutako filmen % 70 baino gehiago emakume batek zuzendutako filmak dira. Bestetik, Horizontes Latinos; kasu horretan emakume gehiago daude zuzendarien artean (% 61), gidoilarien artean (% 62), argazki-zuzendarien artean (% 54) eta muntatzaileen artean (%52).

Zinemaldiaren 67. edizioarekin modu orokorrean erkatuz gero, genero femeninoaren partaidetzaren ehunekoak gora egin du, ez batzordeak ikusitako filmetan, baizik eta aztertutako kategoria profesional guztietan hautatu eta programatutako filmetan, bereziki zuzendaritzan (% 10,5 gehiago), musikan (% 8,2 gehiago), gidoian (% 8 gehiago) eta ekoizpenean (% 7,6 gehiago).

Hala ere, ezin da ahaztu jaialdia ezohiko testuinguru batean egin dela; hain zuzen ere, pandemiak markatutako urtean. Nest saileko eta Ikusmira Berriak proiektuak garatzeko egonaldien datuak fidagarriagoak dira; izan ere, 2019an bezala, zuzendari eta gidoilari emakumezkoen parte-hartze handiagoa izatea babestu da. Horren haritik, Zinemaldiak hartutako konpromisoari eusten dio, jarraipena egin eta egiaztatzeko New Directors saileko zuzendari eta gidoilari emakumezkoen proiektu berriak hurrengo urteetan zinema-jaialdi honetako edo nazioarteko beste batzuetako lehiaketa ofizialetara iristen diren, eta zinema-eskoletako ekoizle, argazki-zuzendari, muntatzaile eta musika-konpositore emakumezkoek ibilbide zinematografikoa egiten duten edo ez.

Zinemaldiak iaz argitaratu zuen lehen aldiz emakumeen parte hartzea duten proiektu zinematografikoen presentziari buruzko datuen azterlana eta espero dute “irudi horrek abiapuntu gisa funtzionatzea”, datozen urteetan bilakaera nabarmena ikusi eta horren parte izate aldera.

Zabaldu: